Handelsbetingelser

1. Generelle oplysninger

Dudette
Kompagnistræde 29, kl.
1208 København K.
Danmark

Telefonnummer: (+45) 93933104
Mailadresse: dudette@dudette.dk

CVR-nummer: DK34167060
Branchekode: 47 78 30

Bank
Dudette har Sydbank Bank (SWIFT-code: SYBKDK22) som hovedbankforbindelse.
Registreringsnummer: 6813
Kontonummer: 1132026
IBAN-kontonummer: DK4568130001132026

I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber Dudette sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved kreditering af købet, eller rådgivning til at finde en lignende vare.

Prisfejl
Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er Dudette ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

2. Betaling

Mulige betalingsmuligheder:

Dankort
VISA
Mastercard
Mastercard/VISA Debet
ApplePay
GooglePay

Betaler du med betalingskort er dette gebyrfrit for private korttyper udstedt i EU.

OBS: Der opkræves gebyrer på op til 1,55%, for brug af korttyper udstedt udenfor EU, Norge, Island og Schweiz samt erhvervskort udstedt i EU, Norge, Island og Schweiz. Gebyret oplyses først på ordren når kortnummeret indtastes.

Beløbet for dit køb trækkes først på din konto, når varerne afsendes.

Ved betaling med internationale betalingskort – som fx Visa og MasterCard – vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. Der reserveres ikke et beløb ved betaling med Dankort.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesretten.

 

3. Fragt

Dudette anvender fragtfirmaet GLS til levering i Danmark.

Fragtmetode og estimeret leveringstid fremgår ved bestilling af det enkelte produkt. Udvalget af fragtmetoder og dermed fragtpriser kan derfor variere, da forskellige årsager såsom vægt og varens dimensioner afgør fragtmulighederne. Den forventede leveringstid for bestillingen, vises ved valg af leveringsmetode, i bestillingsforløbet. Derudover anvender vi dropshipments udenom vores lager i form af en tredjepartsleverandør til forsendelse af bestillinger, hvis dette er muligt.

Hvis du har valgt levering til en pakkeshop/pakkeboks, hvor der ikke er plads, vil din leverance blive omdirigeret til en nærliggende pakkeshop/pakkeboks.

Dudette har tegnet en vareforsikring til dækning af varens eventuelle beskadigelse eller bortkomst under transport.

Afhentning
I København er det muligt at afhente din ordre i Dudette. Læs mere om adresser og åbningstider her.

En bestilling til afhentning slettes, såfremt den ikke er afhentet senest otte hverdage efter bestillingen er godkendt til afhentning, og kunden har modtaget en mail og/eller sms herom.

4. Erhvervskøb

Erhvervskøb er ikke muligt.

5. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Dette følger af forbrugeraftaleloven.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Dette kan du gøre ved at sende en mail på Dudette@dudette.dk. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dele af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Pakken skal sendes med omdeling til vores adresse, vi anbefaler PostNord, GLS eller Bring. Pakker leveret til pakkeshop eller pakkeboks vil ikke blive afhentet.

Nogle produkter kan ikke returneres med normal pakkepost. Dette gælder pakker over 20 kg. Vejer pakken over 20 kg, anbefaler vi at du benytter Danske Fragtmænd.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 750 DKK.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

Varens stand, når du sender den retur
Når du returnerer varen, skal den fremstå i salgbar stand og som ny. Dette betyder, at du må afprøve varen på den måde, der er nødvendig for at fastslå dens art, egenskaber eller den måde, hvorpå den fungerer. Du må med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du besigtigede den i en fysisk butik, men varen må ikke ibrugtages.

Hvis du har afprøvet varen på en anden måde, end hvad der er beskrevet ovenfor, og dette har medført, at dens værdi formindskes, er du ansvarlig herfor, og får kun en del af købsbeløbet tilbagebetalt. I visse tilfælde kan dette betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne retur.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du kommer til at hæfte for.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med købet, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købet.

Vi tilbagefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen.

Varen sendes til:
Dudette
Kompagnistræde 29.
1208 København K.
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav eller til pakkeboks.

Du kan også fortryde købet ved at aflevere din pakke personligt i vores Butik i København.

6. Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Du bedes kontakte os, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varens stand ved reklamation
Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør som er knyttet til det produkt, der reklameres over.

Varen sendes til:
Dudette
Kompagnistræde 29, kl.
1208 København K.
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

7. Persondatapolitik

Vil du læse vores persondatapolitik, kan du gøre det her.

8. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte dudette@dudette.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse indgives til:

Nævnenes Hus
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg
– via Klageportalen for Nævnenes Hus: www.naevneneshus.dk

Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation eller retsmægling, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse dudette@dudette.dk.

Hvis fortrydelsesretten gøres gældende, send da en mail til dudette@dudette.dk med følgende:

Til Dudette , Kompagnistræde 29, kl., 1208 København K., dudette@dudette.dk

– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

– Ordrenummer

– Bestilt den (*)/modtaget den (*)

– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse

– Forbrugerens underskrift

 

 

Updating…
  • Ingen varer i kurven.